Jumaat, 14 Mei 2010

Selamat Hari Guru

Hmmmm.... 16 Mei datang lagi. Hari keramat buat guru2 Malaysia. Pelbagai dugaan dan cabaran yang dihadapi guru-guru. Semua ditempuhi dengan tabah dan sabar kerana kita adalah seorang GURU.. Itulah guru.. sabar dan tabah menghadapi semua cacian, tomahan dan hinaan. Ada juga insan yang masih menghargai guru. Terima kasih buat kalian ....

Hadirnya insan yang berjaya, berpangkat, berbudi bahasa..... semuanya dari guru. Walau garang melangit pun guru tidaklah sampai mengorbankan anak didiknya. Kecuali insan yang bergelar guru tetapi minda dan hati tidak tertanam semangat kasih sayang dalam keguruan... Ia adalah hanya sekadar guru pada nama sahaja. Jangan kerana nilai negetif seorang guru, terpalit kotor semuanya.

Guru yang sebanarnya adalah guru seperti kebanyakkan dari kita (guru) yang mana marah kita kerana sayang, teguran kita untuk masa depan dan semua yang kita buat adalah untuk melahirkan generasi terbilang.

Untukmu murid-murid tersayang,
Kami guru-guru sentiasa berdoa untuk kebahagian, kejayaan dan kegembiraan kamu.. Ingatlah, kami guru-guru sentiasa sayang kepada kamu.

Buatmu teman seperjuangan,
Harungilah cabaran dan dugaan dengan tenang dan tabah. Keiklasan dan pengorbaban kita tanpa habuan melimpah tetapi janji Allah buat guru menuggu di "SANA" Insyaallah..... Kita lakukan yang terbaik buat anak didik, tanpa mengira yang pandai cerdik agar mereka terus ditabik. Berjayanya meraka bererti berjayalah kita. Guru tetap guru walau kemana kita menuju. Diliang lahat pun kita tetap guru... Hanya itu kehebatan kita. CIKGU .... walau dimana.

Selamat Hari Guru buat semua guru Malaysia..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan